Leteszteltük a BYD SEAL U plug-in hibrid SUV modelleket

2025.11.20
A BYD Seal U plug-in hibrid modelljei tágas utastérrel és rengeteg beépített technológiával rendelkeznek elérhető áron, azonban a vezetési élmény tekintetében kompromisszumokat kell kötni.



Nem várhatjuk el egy családi SUV-tól, hogy sportautószerű kezelhetőséget nyújtson, ezeket nem is igazán tudja, sőt a csomagtartó mérete is némileg elmarad a kategóriájának megfelelő modellekétől, viszont ha ezeket a hibákat figyelmen kívül hagyjuk, akkor lényegesen több pozitívumot találhatunk a mérleg másik oldalán.

A pozitívumok közé sorolhatjuk az igen nagy mértékű, teljesen elektromos hatótávolságot, a megfelelő méretű utasteret és a jó felépítési minőséget is.

A BYD Seal U főbb jellemzői:

Üzemanyag típusa: Benzin, plug-in hibrid;
Karosszéria: Ötajtós kompakt SUV;
Hajtáslánc: 1,5 literes 4 hengeres benzinmotor plusz 1 elektromos motor, vagy 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotor plusz 2 elektromos motor;
Biztonság: 5 csillagos Euro NCAP (2023);
Garancia: 6 év / 150 ezer km;



Kínában a BYD Seal U modell Song Plus néven ismert, és egy olyan autó, amelyet 2020 óta forgalmaznak ott – valójában ez a cég legkelendőbb modellje. A Song Plus 2023-ban esett át modellfrissítésen, és ez az az autó, amelyet Európa szerte Seal U DM-i néven ismerhettünk meg. Itt az „U” a hasznosságot jelenti (hogy megkülönböztesse ezt a modellt a Seal elektromos szedántól), a DM-i pedig a „kettős üzemmódú” PHEV hajtásláncot jelöli.

A Seal U fő vonzereje az ára. A körülbelül 13,3 millió forinttól induló plug-in hibrid modell még a befutott riválisok hagyományos belső égésű motorral hajtott változatait is lekörözi, miközben a felszereltségi lista hasonló egy több millió forinttal drágább, magasabb felszereltségű modelléhez.

A Seal U a BYD első benzin-elektromos modellje, amelyet Európán belül elsőként az Egyesült Királyságban mutattak be év elején, de messze nem az első belső égésű motorral hajtott autója. Amikor eredetileg 2020-ban Kínában bemutatták, még csak benzinüzemű változat volt belőle, később érkezett ez a PHEV verzió és azóta már egy teljesen elektromos változat is piacra került.

A 2023-as modellfrissítéssel a benzinmotoros változatot megszüntették, ettől kezdve a BYD az alternatív üzemanyagú modellekre koncentrál. Sok európai országban még a tisztán elektromos Seal U sem jelent meg, mivel a BYD arra számít, hogy a Sealion 7 elektromos SUV is képes lesz kielégíteni a tisztán elektromos keresletét.



Jelenleg csak egy karosszériaváltozat érhető el, egy hagyományos megjelenésű ötajtós, ötüléses családi SUV, míg a három felszereltségi szint a Boost, a Comfort és a Design. A Boost és a Comfort specifikáció közötti szerény, körülbelül 1 millió forintos árkülönbség megéri egy nagyobb akkumulátor megvásárlását, míg az erősebb, négykerék-meghajtású Design modell közel 1,5-2 millió forinttal drágább mint a Comfort változat.

BYD Seal U árak és legújabb ajánlatok

Mennyibe is kerül most egy BYD Seal U? Nos, az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában a hivatalos árak jelen sorok írásakor 13,3-18,3 millió forint között mozognak.

Motorok, teljesítmény és hajtáslánc

A BYD plug-in hibrid rendszere elektromos erővel bír. A BYD Seal U három különböző konfigurációban kapható attól függően, hogy melyik felszereltségi szintet választjuk. A rendszer egy 1,5 literes turbófeltöltős négyhengeres benzinmotorból, a BYD Blade akkumulátorainak egyikéből (ahogy az elektromos autókban is használják, de ebben az alkalmazásban kisebb), egy villanymotorból és egy CVT-típusú sebességváltóból áll, amely a két erőforrás és a kerekek közötti energiaáramlást kezeli.



A Boost modell kombinált teljesítménye 214 lóerő és 300 Nm nyomaték, míg egy 18,3 kWh-s akkumulátor állítólag 80 km-es hatótávolságot biztosít. A középkategóriás Comfort ugyanazzal a motorral rendelkezik, de az akkumulátor nagyobb, 26,6 kWh-s, így a hatótávolsága 125 km.

A csúcskategóriás Design modellben mindkét tengelyen egy-egy villanymotor található, így a teljes rendszerteljesítmény 319 lóerő és 550 Nm nyomaték. A második hátsó motor a Seal U hátuljában foglal helyet, így a kisebb, 18,3 kWh-s akkumulátort szerelték be, ami 70 km-es tisztán elektromos hatótávolságot biztosít ennél az erősebb modellnél.

A 214 lóerős modellek gyorsulása élénk, 8,9 másodperc alatt gyorsulnak 0-ról 100 km/h-ra. A négykerék-meghajtású modell 5,9 másodperc alatt éri el ezt a szintet, ami nagyon gyors egy 2,5 tonnát meghaladó össztömegű autónál.



Bár a Seal U a volán mögül semmilyen furcsaságot nem produkál, a vezetése nem élvezetes, és semmilyen beavatkozást nem igényel. A magas vezetési pozíció megfelelő kilátást biztosít előre, míg a parkolóradar és a 360 fokos kamerarendszer megnyugtató manőverezést biztosít ezzel a viszonylag nagy családi SUV-val. A lejtős orr megnehezítheti az autó eleje helyzetének megítélését, míg a hátsó ablak keskeny, ami korlátozza a hátrafelé történő kilátást.

A finomhangolás alacsony sebességnél teljes EV módban a legjobb, de amikor a motor beindul, alacsonyabb fordulatszámon nagyrészt nem feltűnő. A Seal U hajtáslánca a villanymotor felé tolódik el, amely 194 lóerőt produkál a benzinmotor 95 lóerőjével szemben. Ennek eredményeként a hajtáslánc egy hatótávolság-növelő hibrid érzetét kelti, mivel az idő nagy részében elektromos hajtást használ, de amikor a motor bekapcsol, a fordulatszáma megegyezik az autó menetsebességével, ellentétben néhány hasonló beállítást használó riválissal.

A rugózás puha és hullámzó egy tipikusan rázós hazai mellékúton, rengeteg karosszériamozgással, mind oda-vissza, mind oldalra. Az autó nagy önsúlya kanyarokban dőlést okoz, míg a kormányzás mindenféle visszajelzéstől mentes, így a gyors irányváltások nem az autó erőssége.

A teljesítményleadás megfelelő ilyen sebességeknél, a gyorsulás nagy részét az elektromos motor biztosítja, bár ha benzines rásegítésre van szükség, a reakciója kissé késik. Sport módban a motor hosszabb ideig jár, hogy kisimítsa a dolgokat, és ez egy kis mennyiségű energiát is visszatölt az akkumulátorba.

A BYD felfüggesztésének távoli, lebegő érzése segít abban, hogy autópálya sebességnél viszonylag kifinomult legyen, míg a macskaköves utakon a tágulási illesztések miatti zajok jobban hallhatóak, mint érezhetőek, amikor ezeken haladunk. Ez azonban a kormánykeréken keresztül érkező visszajelzés hiányát is hangsúlyozza.

Csúszós utakon gyorsítva a motor fordulatszáma az egekbe szökik, és a motorháztető alól érdes hang hallatszik, de ez csak azért igazán észrevehető, mert az utastér általánosságban nagyon csendes. A külső tükrökből érkező szélzaj körülbelül 100 km/h-nál kezdődik, de egyébként az utastér nagyon kifinomult.

Üzemanyag-fogyasztás, károsanyag-kibocsátás és üzemeltetési költségek

A vonzó listaárak vonzzák a vásárlókat a Seal U felé, és összességében a mindennapi üzemeltetési költségek is vállalhatóak. Mint minden más plug-in hibrid esetében, az elért üzemanyag-fogyasztást az akkumulátor töltési gyakorisága határozza meg. Az elektromos és a benzinüzemű erőforrások közötti teljesítménykülönbség miatt azt javasoljuk, hogy a lehető leggyakrabban töltsd újra.

A Comfort modell 26,6 kWh-s akkumulátorának teljes feltöltése 130 km-es WLTP hatótávolságot kínál; A kisebb, 18,3 kWh-s csomaggal max. 70-80 kilométert tehetsz meg, és az autó fedélzeti számítógépe szerint a csúcskategóriás Design modell tesztje során egy teljes töltéssel maximum 77 kilométeres hatótávolságot értünk el.



A BYD kínál egyenáramú töltést is, de a maximális teljesítmény itt csak szerény 18 kW. Ez 55 perc alatt képes a nagy akkumulátort 30-ról 80 százalékra feltölteni, míg a kisebb csomag 35 perc alatt töltődik fel ugyanarra a kapacitásra.

Váltóáramú töltés esetén maximum 11 kW teljesítmény áll rendelkezésre, amellyel a kis akkumulátor két óra alatt 15 százalékról teljes töltöttségre tölthető. A nagyobb akkumulátor teljes feltöltése körülbelül három és negyed órát vesz igénybe.

Az alacsony kibocsátás és a hosszú elektromos hatótávolság azt jelenti, hogy a Seal U mindenképpen versenyképes választás céges autóként is.

Design, belső tér és technológia

A technológiával teli utastér modern megjelenésű, míg a nagyméretű központi érintőképernyőn a legtöbb funkciót megtalálhatjuk. A BYD Seal U meglehetősen tipikus ötajtós SUV formájú autó. Elég nagy méretű – hosszabb, mint egy Skoda Kodiaq, és hasonló profillal rendelkezik –, de a sima orr- és csomagtérajtó fénysávja egy olyan sablon része, amelyet számos más új kínai SUV is használt már.

Belül rengeteg felszerelés található, letisztult elrendezés, néhány aprósággal, amelyek segítik kiemelni ezt a modellt a hasonló kategóriás modellek közül, miközben az anyagminőség az árához képest megfelelő. Az utastér nem hivalkodó, a vegán kárpitozás fokozza a műszerfal, a középkonzol és az ülések minőségét, míg a szálcsiszolt alumínium és a fényes fekete díszítés hozzájárul a prémium érzethez miután beültünk.

Az ajtók nyitása és zárása is masszív, a menetválasztó és a főbb kezelőszervek pedig mind jól használhatók. A műszerfal két végén található rácsos szellőzőnyílások kissé erőtlennek tűnnek, de összességében az egész utastér masszívnak tűnik, a belső kárpitozás nem nyikorog vagy zörög.

Navigáció, sztereó és infotainment

A BYD a Seal U-ra szerelte fel elsőként a különleges, 15,6 hüvelykes, forgatható érintőképernyőjét. A teljes kijelző 90 fokban elforgatható fekvő és álló tájolással, bár a hasonló beállítással felszerelt többi modellhez hasonlóan valószínűleg néhányszor oda-vissza kell forgatni, mielőtt eldöntenéd, melyik elrendezést szeretnéd használni, ha ahhoz ragaszkodnál.

Álló módban a képernyő elég magasan helyezkedik el a műszerfalon, így az alsó széle szabaddá teszi az alatta található szellőzőnyílásokat, bár nem elég magas ahhoz, hogy eltakarja a kilátást, mint néhány kisebb BYD modell esetében.



A Seal U nagyméretű érintőképernyője által kínált hatalmas hely mellett kár, hogy a BYD nem adott több helyet az állandó kezelőszerveknek. Sok rivális ezt teszi, de itt csak egyetlen keskeny csík van alul, mindkét végén hőmérséklet-beállításokkal és hat további gyorsbillentyűvel. Ezek egyike a képernyő 90 fokos elforgatása, ami értelmetlen kiegészítésnek tűnik.

Egy hasznosabb funkció, hogy a képernyő kettéosztható, hogy egyszerre több funkciót is megjeleníthessen, akár egymás mellett, akár álló módban függőlegesen egymásra helyezve.

A Seal U fedélzeti technológiájának egyik kiemelkedő tulajdonsága a Vehicle-to-Load (V2L) funkció, ami azt jelenti, hogy az autó akkumulátorát használhatjuk kiegészítő eszközök töltésére. Az autó kétirányú töltőaljzattal rendelkezik, így egyszerűen csatlakoztathatunk speciális hosszabbítót, vagy bármilyen háromtűs csatlakozót is.

Csomagtartó, kényelem és praktikum

Nagy autó, és a hátsó utasoknak rengeteg helyük van, de a csomagtartó mérete a PHEV hajtáslánc miatt korlátozoztt méretű, vagyis itt a csomagtartó kapacitásának egy részét fel kell áldozni a plug-in hajtáslánc miatt.



Elöl a viszonylag magas középkonzol kettéosztja az utasteret, de rengeteg hely marad még így is a kényelemhez. Ennek eredményeként a középső tárolórekesz mély, míg dupla pohártartók és egy pár vezeték nélküli okostelefon-töltő is található benne. Az ajtózsebek nem a legnagyobbak a kínálatban, a kesztyűtartó mérete és formája is megfelelő.

A Seal U a hátsó ülések terén érdemel nagyon nagy dicséretet. Óriási méretű a lábtér, és az utastér is nagyon széles, így három gyermekülés is kényelmesen elfér hátul. A középső ülés valamivel keskenyebb és keményebb, mint a másik kettő, de a lapos padlónak köszönhetően nem kell küzdeni a lábtérért. Ez duplán hasznos, mivel az első ülések alacsonyan lettek elhelyezve, így nincs alattuk hely. A Seal U összes változata alapfelszereltségként panorámatetővel rendelkezil, de ez nincs káros hatással a fejtérre.

A magas rakodóperem az első akadály a csomagtartóba történő bepakoláskor, míg a 425 literes kapacitás inkább egy kompakt ferdehátúval vetekszik, mint a rivális SUV-okkal. A korlátozott kapacitás a hibrid hajtásláncnak tudható be, ugyanakkor pl. a VW Tiguan PHEV modell hasznosabb, 490 literes csomagtartóval rendelkezik.



A Seal U-nak csak a padló alatti tárolóhelye picike, így a töltőkábeleket a fő csomagtartóban kell elhelyezni. A hátsó ülések lehajtása könnyebb lehet, mivel nincsenek kioldókarok a csomagtartóban. 60:40 arányban osztottak egyébként a hátsó ülések és 1440 literes maximális csomagtér kapacitást érhetünk el úgy is, hogy az ülések nem hajthatók le teljesen síkba.

A Seal U vontatási kapacitása nem túl nagy mértékű. Standard kétkerék-meghajtású változatában csak 750 kg-os fékezett utánfutót tud kezelni, míg a négykerék-meghajtás akár 1300 kg-ot is képes vontatni. Ez nem túl sok azoknak a tulajdonosoknak, akik egy tisztességes méretű utánfutót vagy lakókocsit szeretnének vontatni, nekik jobb választás lesz sok más plug-in rivális, mint például a Honda CR-V vagy a Ford Kuga.

Biztonság és megbízhatóság

A magas biztonsági pontszám és a hosszú garancia segíthet a vásárlók megnyugtatásában. Bár a BYD még mindig viszonylag új az európai piacon, közel 20 éve gyárt autókat Kínában. A Seal U ebből a tapasztalatból profitál, valamint alkatrészeket oszt meg a cég jelenlegi kínálatában szereplő többi modellel.

Az Euro NCAP 2023-ban tesztelte a Seal U-t, és az autó ötcsillagos biztonsági minősítést kapott. Minden tekintetben erős pontszámokkal rendelkezik, míg az alapfelszereltséghez tartozik az első és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a holttér-észlelő, a sávelhagyás-figyelő, az adaptív sebességtartó automatika és három készlet Isofix gyermekülés-rögzítési pont is.

A Seal U különösen magas pontszámot kapott a segédrendszereiért, és ami még jobb, a cég mérnökei ezen funkciók némelyikét úgy módosították, hogy könnyebben kikapcsolhatók és kevésbé tolakodóak legyenek, mint a többi általunk tesztelt BYD modellben alkalmazott alkalmazásaik.



A megbízhatósággal kapcsolatos aggodalmak eloszlatásának nagyszerű módja a hosszú garancia, amely a BYD hat évig vagy 150 000 km-ig terjed a Seal U esetében, míg az akkumulátorra és a hajtásláncra nyolc év garancia vonatkozik (akár 200 000 km a 18,3 kWh-s és 26,6 kWh-s modellnél), ami garantálja, hogy az akkumulátor töltöttsége nem csökken eredeti kapacitásának 70 százaléka alá ez idő alatt, a karosszériára pedig 12 év korrózió elleni garancia vonatkozik.

A Seal U szervizárai Európában nem egységesek, de az autó mindenhova általában 1 év vagy 15 000 km-es szervizintervallummal érkezik, így ez segíthet ellensúlyozni a drágább költségeket.

Főbb alapfelszereltségű biztonsági funkciók:

- Euro NCAP biztonsági besorolások;
- Adaptív sebességtartó automatika;
- Közlekedési tábla felismerés;
- Autonóm vészfékezés;
- Sávtartást segítő rendszer;
- Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer;
- Vezetői fáradtság figyelmeztetés;
- Első és hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés;
- Euro NCAP biztonsági besorolás - öt csillag az ötből (2023);
- Felnőtt utasvédelem - 90%;
- Gyermek utasvédelem - 86%;
- Sérülékeny közlekedők védelme - 83%;
- Biztonsági asszisztens - 77%;

BYD Seal U alternatívák

Számos plug-in hibrid és hibrid SUV közül lehet választani az alacsony üzemeltetési költségek érdekében. A nagyvonalú külső méretek és a vonzóan alacsony ár kombinációjával a Seal U azonban különböző kategóriákból vonzza a versenytársakat.

Például a belső tér tekintetében a BYD nagyon hasonlít a bevált plug-in hibrid modellekhez, mint például a Honda CR-V, a Toyota RAV4, vagy a Ford Kuga.

Az autó árát tekintve azonban a versenytársak listája elég kiterjedt, beleértve a Hyundai Tucson-t és a Kia Sportage-t, miután mindkettő rendelkezik plug-in hibrid opcióval, valamint a hagyományosabb hajtású modelleket, mint például a Nissan Qashqai, vagy a Skoda Karoq.

Gyakran ismételt kérdések

Meddig érvényes a BYD Seal U garancia?
A BYD nagylelkű, hat év vagy 150 ezer km-es garanciát kínál minden autójára.

Megbízható autó a BYD Seal U?
A BYD márka még túl új ahhoz, hogy szerepeljen a Driver Power tulajdonosok elégedettségi felmérésében, de autói masszív felépítésűnek érződnek, és a kipróbált tesztpéldányokkal semmilyen problémát nem tapasztaltunk. A BYD Atto 3-mal szerzett hosszú távú teszt során szerzett tapasztalataink azt sugallják, hogy a tartósságnak nem szabad problémát jelentenie.



Melyik a legjobb BYD Seal U, amit érdemes megvenni?
A zászlóshajó Design modell teljesítménypotenciálja papíron jól néz ki, de ebben az autóban túl soknak tűnik. A belépő szintű Boost alacsonyabb teljesítménye jobban illik a Seal U laza karakteréhez, de a Comfort mégis csak jobb, mivel a nagyobb meghajtó akkumulátor hosszabb tisztán elektromos vezetési időt ígér, persze csak akkor, ha fel tudod tölteni.

Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő BYD modellek közül:


Forrás: Auto Express / Autócentrum Szabó Csoport
Oldalainkon HTTP sütiket használunk, a jobb működésért. További információk